8 Ogos 2011

APA ITU MAQ100




JUS BOTANIKAL MAQ100 hanya menggunakan ramuan semula jadi yang paling berkualiti, yang dituai oleh puak Mapuche Indian, dengan cara yang dibenarkan dalam proses penuaian. Maqui Berry telah digunakan berkurun-kurun oleh suku Mapuche India dari Amerika Selatan. Buah Maqui ini tumbuh secara eksklusif di Patagonia Wilayah Selatan Chile dan Argentina. Maqui Berry merupakan simbol kekuatan, kesihatan dan kecergasan. Ia juga dipercayai oleh orang asli mempunyai kuasa penyembuhan yang menakjubkan. Selain daripada rasa sedapnya, kombinasi nutrisinya yang paling kuat, tidak pernah dijumpai di mana-mana di seluruh dunia.

Doktor dan saintis telah megambil keputusan untuk menggabungkan beberapa ramuan termasuk Acai Berry, Hawtorn, Delima, Blueberry, Cranberry dan beberapa jenis beri yang lain untuk mencipta produk unik yang dipercayai akan menjadi penawar segala penyakit untuk berjuta-juta orang. Bahan-bahan ini telah diuji secara saintifik dan telah menunjukkan keputusan yang menakjubkan.

KHASIAT MAQ100

1.Beri Maqui dan Beri Acai yang mengandungi antioksidan yang tertinggi di seluruh dunia.
2.Menurunkan berat badan.
3.Meninggatkan kekuatan dan daya ketahanan.
4.Menyokong kesihatan penuaan.
5.Meneutralkan radikal bebas.
6.Sumber vitamin C, kalsium, besi dan kalium yang bagus.
7.Menambahkan paras tenaga.
8.Aktiviti anti-radang.
9.Melindungi LDL daripada pengoksidaan.
10.Menguatkan tulang dan sendi.
11.Memutihkan kulit dan melindungi kulit daripada sinaran matahari.
12.Mengurangkan tahap kolesterol buruk (LDL)
13.Menyokong kesihatan saluran darah jantung
14. Selaraskan usia sebenar dengan usia semasa anda

KETERANGAN JUS MAQUI


(oleh DR AMIR Farid Ishak [MBBS (QLD, Aust), MMED (Spore), MRCOG (Inggeris)] adalah seorang perunding perubatan senior terkemuka dunia)

Berry Maqui, yang merupakan bahan utama jus ini memiliki kandungan tertinggi ORAC antioksidan (ukuran kekuatan antioksidan) dari semua jenis buah-buahan dan juga mengandungi anthocyanin dan polifenol yang amat berkesan untuk proses antioksidan dan fitonutrien. Selain itu, jus ini juga dicampur dengan beberapa jenis buah-buahan yang lain iatu Blueberry, Cranberry dan Hawtorn yang juga mengandungi antioksidan dan fitonutrien yang tinggi di samping jenis buah itu sendiri yang unik kerana mengandungi anthocyanin dan polifenol. Jus ini juga dicampur dengan Manggis serta Buah Delima (yang telah tertulis dalam al-quran sebanyak 5 kali), yang sememangnya kaya dengan kandungan nutrisi, dan mempunyai rasa yang enak untuk diminum.

Semua buah-buahan mengandungi kandungan nutrisi yang tinggi yang boleh membantu dalam penjagaan kesihatan badan terutamanya bagi pembentukan sel-sel dan juga kesihatan organ. Namun begitu, berry Maqui adalah yang terbaik kerana mengandungi ORAC yang tinggi berbanding buah-buahan lain seperti Acai Berry, Berry Goji (wolfberry), Manggis, Delima, Noni dan lain-lain lagi.

Gaya hidup kita pada hari ini yang banyak menggunakan tenaga boleh menyebabkan kekurangan nutrisi di dalam badan seterusnya mengakibatkan pelbagai jenis penyakit. Oleh itu jus ini adalah yang terbaik bagi anda untuk meningkatkan sistem imunisasi badan, melambatkan proses penuaan dan juga untuk mengelakan dan merawat pelbagai jenis penyakit seperti aterosklerosis, artritis, katarak, diabetes, hipertensi, penyakit jantung, dan stroke, Jus ini juga telah terbukti boleh merawat penyakit kanser usus dan leukemia.

Dari pengalaman kaum Indian Mapuche asli yang telah menggunakan berry Maqui secara tradisional selama berabad-abad lamanya, ianya terbukti bery Maqui dapat mengubati pelbagai penyakit sepert sakit kerongkong, cirit-birit, buasir, melahirkan, demam, tumor dan penyakit-penyakit lain. Daun Maqui juga merupakan anti-diabetes, anti inflamasi, kesan analgesik dan antimikrob.

Penyelidikan saintifik telah membuktikan bahawa Bery Maqui boleh meningkatkan imunisasi tubuh dengan merangsang fungsi sendi dan memastikan pertumbuhan sel normal dalam usus besar, pankreas, payudara, dan organ-organ lain tanpa menyebabkan kesan sampingan kepada badan dan ketidakselesaan kepada perut.

Antioksidan adalah nutrisi yang sangat penting kerana ianya berfungsi melindungi sel-sel kita dari kerosakan radikal bebas. Setiap sel diserang oleh lebih dari 10.000 radikal bebas setiap hari, dan kita perlu antioksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan serangan ini.

Anthocyanin dan polifenol adalah antioksidan kuat yang terkandung dalam buah bewarna ungu gelap ini. Ianya sangat anti-inflamasi, mengurangkan reaksi alahan, dan juga mengurangkan pengoksidaan LDL (kolesterol jahat). Ia juga melindungi pembuluh darah dari kerosakan oksidatif, dan membantu mencegah komplikasi mikrovaskuler kepada penderita diabetes, serta masalah macrovascular yang menyebabkan serangan jantung dan stroke.

Maquiberry jus campuran Superfruit sangat berkesan. Oleh itu anda hanya perlu mengambil ½ oz atau 15ml sehari untuk memastikan bahawa anda telah mendapat dos antioksidan yang diperlukan setiap hari di samping antioksidan lain yang terkandung dalam makanan anda seperti buah-buahan & sayuran yang mengandungi banyak antioksidan dan fitonutrien.

Untuk kesihatan yang baik, anda harus minum jus Maq100 sebagai sebahagian daripada suplemen kesihatan harian anda. Jika anda mempunyai beberapa masalah kesihatan, anda boleh mengambil dua kali sehari atau bahkan lebih. Biarkan jus buah yang paling kuat di dunia melindungi sel-sel anda, dan meningkatkan kesihatan anda!


ANTIOKSIDAN PALING TINGGI DI DUNIA

Antioksidan adalah bahan-bahan yang meneutralkan radikal bebas, sebatian-sebatian yang dihasilkan oleh metabolisme dan pendedahan kepada toksin dan sinaran yang membahayakan. Kerosakan radikal menyebabkan perubahan yang berlaku disebabkan oleh peningkatan usia. Ia juga akan menyebabkan keradangan, kardiovaskular dan merosakkan sistem saraf, fungsi pengimunan, serta perubahan sel-sel kanser.

Tahap aktiviti anti-oksida dalam makanan atau supplemen akan diukur oleh mata ORACnya. Semakin tinggi mata ORAC, semakin kuatlah aktiviti anti-oksidanya. Graf berikut menunjukkan kekuatan antioksidan Maqui Berry yang luar biasa berbanding dengan buah-buahan yang lain.

Kajian Saintifik telah menunjukkan tahap Anthocyanin setinggi 200% hingga 300% dan tahap Polyphenol setinggi 130% jika dibandingkan dengan kandungan wain merah. Kandungan antioksidan yang amat kuat ini memanfaatkan keseluruhan badan dengan cara melindungi sel-sel badan daripada kesan radikal bebas, mencegah tekanan bersifat pengoksidaan, menggalakkan tindak balas sihat terhadap inflamasi, dan menyokong fungsi-fungsi badan untuk tahap kesihatan penuaan optimum.

Penyelidik-penyelidik sekarang mempercayai bahawa polyphenol yang terdapat dalam wain merah mungkin merupakan sumbangan terhadap Paradoks Perancis. Campuran phenolMaqui Superberry™ mengandungi tahap antioksidan tersebut menghalang proses pengoksidaan kolesterol LDL dan menggalakkan kesihatan jantung. polyphenol yang amat tinggi secara semula jadinya, dan ia sememangnya buah-buahan berantioksidan yang hebat untuk menyokong tahap kesihatan optimum.

KANDUNGAN MAQ100

a. Resveratrol
1. Mempunyai kandungan Resveratrol tertinggi di dunia
  2. Meningkatkan kesihatan dan melanjutkan hayat hidup.
3. Melindungi sistem kardiovaskular.
4. Merangsang aktiviti penyahtoksikan dalam badan.
5. Aktiviti anti-inflamasi.
6. Melindungi anda daripada kanser dan kekacauan
7. Neurodegenerative seperti Alzheimers dan Parkinsons.

b. Omega 3, 6 & 9

1. Menjaga dan memulihakan kesihatan jantung
2. Membina sel-sel mati
3. Membantu pertumbuhan janin, perkembangan otak bayi, pembelajaran dan tingkah laku.


SIJIL PENGESAHAN (TIADA SEBARANG BAHAN KIMIA BERJADUAL)



c. BAE (Bio Activated Energy)


Apakah BAE?

BAE adalah satu bentuk tenaga yang tulen dan semulajadi yang diperolehi terus dari Matahari. Menggunakan teknologi proprietary (khas) kami, tenaga ini dimanfaatkan, seimbang dan 'disimpan' oleh integrasi ke dalam mineral semulajadi yang diekstrak dari bumi (garam). Penggunaan garam mineral adalah kerana:

1.      Mempunyai banyak mineral yang boleh memegang/menyimpan tenaga lebih lama
2.      Garam Mineral mudah untuk dicairkan apabila ingin digunakan.

BAE mempunyai ciri-ciri khas yang membolehkan ia untuk menghapuskan radiasi berbahaya dan menjejaskan sifat-sifat bahan-bahan lain. Produk BAE telah didapati aktif meningkatkan kesihatan pengguna dan mengurangkan tahap tekanan mereka, seperti yang dapat diperhatikan dengan menggunakan Kamera GDV.








Bagaimanakah BAE berfungsi?

BAE berfungsi pada tahap yang berbeza sedikit tetapi kuasa dalam gelombang seri. BAE berfungsi pada cecair dengan memecahkan molekul bahan seperti air dan minyak kepada molekul yang lebih kecil. Ini meningkatkan penyerapan oleh badan kita dan menjadikan setiap produk yang mengandungi bahan BAE bertindak dengan lebih cekap. Jika ia digunakan pada minyak urutan atau losyen, kadar penyerapan yang lebih pantas boleh dilihat dengan mencampurkan bahan BAE ke dalamnya. Sementara ianya juga boleh digunakan kepada produk-produk lain termasuk petrol, minyak pelincir dan sebagainya.
Gelombang BAE menangkis radiasi berbahaya dari peranti seperti telefon bimbit, televisyen dan monitor komputer dengan bekerja di spektrum elektromagnet. Penemuan terbaru juga telah mendapati bahawa produk BAE bekerja pada tubuh manusia pada tahap yang tidak pernah difahami sepenuhnya sehingga sekarang. Ini penemuan baru, yang dibuat oleh saintis Rusia, penemuan ini telah mengesahkan kesan-kesan berfaedah produk berasaskan BAE.

Sejarah Penemuan

Lebih daripada 20 tahun yang lalu, pasukan saintis di Korea dan Malaysia dan dikuetuai oleh Profesor Moh. Liew Bin Abdullah telah menemui satu teknik yang unik untuk memanfaatkan tenaga dari matahari dan proses khas yang dirancang untuk "menyimpan" tenaga. Tenaga ini dikenali sebagai Bio-Activated Energy (BAE).

Dalam tahun-tahun berikutnya, penyelidikan intensif telah dilakukan untuk mengkomersilkan penemuan tenaga tersebut. Selepas itu pelbagai jenis produk telah dikeluarkan yang menggunakan kuasa BAE. Melalui bukti yang diperolehi, BAE telah menunjukkan keputusan yang menakjubkan dalam pelbagai bentuk aplikasi. Malah, keputusan itu kadang-kadang begitu hebat dan tidak pernah terduga sebelum ini sehingga membawa kepada keghairahan para saintis mengkaji bagi menjelaskan kesan BAE.

Sehinggalah kepada penemuan canggih yang dicipta oleh seorang pakar fizik dunia Dr Konstantin Korotkov. Beliau telah menemui satu formula untuk menilai kuasa BAE dengan penciptaan kamera yang boleh menyukat kuasa elektromagnetik. Dr Korotkov dan pasukan fiziknya mendapati bahawa BAE sebenarnya boleh mengubah sifat objek bio pada tahap-tahap tertentu elektromagnet. Perubahan ini telah direkodkan dan didokumentasikan dengan menggunakan kamera berteknologi  GDV ( Visualisasi Pelepasan Gas) yang menggabungkan seni pengkomputeran, elektronik dan teknologi optik.

Bagaimanakah BAE boleh membantu badan manusia?

BAE berfungsi pada tahap yang berbeza. Satu adalah tahap fizikal di mana medan tenaga yang kuat sebenarnya perubahan sifat fizikal objek bio. Satu lagi cara yang membawa perubahan yang memberi manfaat kepada tubuh manusia adalah melalui transformasi medan tenaga yang unik pada biologi tubuh manusia, yang lebih dikenali sebagai aura.

Apabila air dirawat dengan BAE, molekul asas air akan berubah secara radikal. Molekul air dipecahkan kepada saiz yang lebih kecil daripada atom hidrogen dan oksigen (H2O). Saiz kelompok yang lebih kecil dari H2O itu mampu untuk menembusi membran sel badan manusia dengan lebih mudah dan berada bersama-sama dengan atom ion oksigen yang bermanfaat untuk aktiviti sel. Bedasarkan kepada penemuan ini, sel-sel menjadi sihat. Ia juga membuktikan bahawa sel-sel normal hanya mampu untuk hidup selama tempoh 90 hari berbanding dengan sel-sel yang terdedah kepada BAE yang boleh mencapai sehingga 120 hari. Kajian ke atas air juga merumuskan bahawa molekul air yang dirawat dengan BAE akan menjadikan kualiti air lebih tulen dan berkualiti tinggi. Air yang telah dirawat boleh membawa lebih O2 (oksigen) dan akan menunjukkan bahawa seseorang yang meminum air yang dirawat dengan BAE akan mendapat kandungan O2 (oksigen) dengan lebih banyak berbanding yang lain. Dalam persekitaran yang kaya oksigen, mikrob aerobic bermanfaat kepada sel-sel manusia untuk pengembangan manakala mikrob nonaerobic seperti sel-sel kanser mendapati ia sukar untuk terus hidup. Kehadiran lebih banyak oksigen dalam sel-sel juga menghalang radikal bebas dalam badan. Radikal bebas adalah ejen yang telah dikenalpasti sebagai pembawa atau baja kepada sel kanser.

Begitu juga apabila minyak perubatan atau krim dirawat dengan BAE, sifat penyerapan meningkat supaya unsur-unsur terapeutik boleh menembusi lebih mendalam kulit untuk kesan penyembuhan yang lebih baik.
Sehingga baru-baru ini, saintis dan penyelidik sama telah mendapati sukar untuk menjelaskan bahawa BAE mempunyai semua kesan yang menakjubkan pada manusia, tumbuhan dan objek lain. Hasilnya sangat menakjubkan dan memberangsangkan. Tetapi masih belum menghuraikan bagaimana BAE mampu mengubah, menjejaskan dan membiaskan objek-objek termasuk radiasi telefon bimbit dan computer. Kajian seterusnya masih aktif dijalankan oleh saintis-saintis terkemuka dunia bagi mendapatkan keterangan khusus mengenainya.


Mengukur kesan BAE

Apabila Rusia fizik Dr Konstantin Korotkov dan sekutunya Profesor Edward Krizhanovsky menjumpai produk yang berasaskan BAE, mereka telah terpegun dan membuat keputusan untuk menjalankan ujian mereka sendiri atas fenomena BAE. Dr Korotkov adalah seorang tokoh yang terkenal dalam dunia fizik dan berlaku untuk menjadi pencipta Teknik Visualisasi Pelepasan Gas (GDV) - alat yang mengukur medan tenaga yang berasal dari semua objek bio. Kamera GDV digunakan di institusi perubatan, saintifik dan akademik di seluruh dunia untuk tujuan penyelidikan dan diagnostik. Kamera GDV digunakan dalam perubatan arus perdana dan alternatif untuk mengukur medan tenaga yang mengelilingi badan manusia.
Dalam penyelidikan mereka, fizik mendapati bahawa aplikasi BAE pada subjek mengakibatkan peningkatan dalam medan tenaga subjek, yang berutus kepada peningkatan dalam aspek-aspek tertentu subjek tersebut. Peranti GDV bukan sahaja untuk mengukur medan tenaga sesuatu subjek tetapi juga berdasarkan chakra atau mata Akupunktur, di mana ia dapat mentafsir medan tenaga yang berpunca dari zon yang berlainan tubuh manusia. Mereka mendapati bahawa produk BAE sebenarnya memiliki sifat-sifat yang meningkatkan gelombang tenaga yang sihat manakala menghapuskan gelombang yang tidak sihat yang berpunca dari tubuh manusia.

  
Asas Medan Tenaga Badan Manusia

Menurut amalan chakra, terdapat pusat-pusat dan aliran kedua-dua tenaga rohani dan emosi di seluruh badan manusia. Aliran tenaga ini mengekalkan kesejahteraan seseorang. Seperti akupunktur, tempat-tempat yang berbeza dalam aliran tenaga dikaitkan dengan fungsi yang berbeza dari tubuh.
Medan tenaga ini sebenarnya menjelma sebagai sejenis imej elektromagnetik atau medan tenaga biologi yang meliputi seluruh badan. Kewujudan beberapa jenis cahaya atau seri badan telah diakui dalam banyak agama dan tradisi yang berbeza di seluruh dunia. Banyak lukisan purba menggambarkan kesucian atau keperwiraaan dengan tanda halo bercahaya di atas kepala.
Dalam tafsiran yang lebih moden, ia kini diterima bahawa medan tenaga tidak meliputi semua makhluk. Bidang ini dipanggil "Aura" dan telah diistilahkan oleh sains moden sebagai medan elektromagnet. Menurut kajian, organ-organ yang berlainan dalam bidang tubuh manusia berpunca dari tenaga yang berbeza. Secara kolektif, semua bidang ini membentuk aura seseorang.
Menggunakan kajian berusia beribu-ribu tahun chakra dan akupunktur sebagai asas, Dr Korotkov berjaya menepati dalam menggabungkan teknik GDV dengan disiplin purba. Hasilnya telah secara fenomenan berjaya. Sebuah gabungan sempurna telah dibuat dengan menggunakan kedua-dua teknik moden dan purba telah menghasilkan analisa aura dengan menggunakan kamera GDV. Secara keseluruhan penyakit pesakit boleh dilihat oleh pengendali kamera yang terlatih. Malah jenis dan tahap penyakit juga boleh dikesan dan diukur.

Kesan BAE pada Aura Tubuh Manusia

Menurut Dr Krizhanovsky, setiap sel dan organ di dalam satu organisma mempunyai panjang gelombang atau biasanya disebut sebagai wavelength yang tersendiri dalam spektrum elektromagnet. Ini adalah aura organisma. Apabila aura ini diganggu oleh pengaruh luaran dalam bentuk gelombang patogenik, dan gelombang ini tidak disingkirkan oleh badan organisma melalui pemulihan diri, penyakit, atau penyakit akan mengakibatkan. Perkara ini jelas ditunjukkan sebagai ketidakseimbangan dalam aura organisma.
Jika ini panjang gelombang patologi dikeluarkan, sel-sel kemudian boleh membiak sendiri bagi mencapai keseimbangan dinamik, yang sebelum ini tidak mungkin disebabkan oleh pengaruh menghalang gelombang patologi. Oleh itu kesihatan organisma boleh dipulihkan.

Dalam erti kata lain, apabila tekanan samada penyakit mula menimpa badan seseorang atau badan terganggu oleh luaran adalah disebabkan oleh gelombang elektromagnet (patologi) tidak sihat.  Hanya apabila gelombang ini dikeluarkan atau dipadamkan maka pesakit boleh sembuh dengan sendirinya.
Produk BAE telah didapati untuk melawan dan menafikan gelombang patologi, sekali gus membolehkan proses penyembuhan bermula. Ahli fizik mendapati bahawa medan tenaga dalam semua produk BAE membatalkan keluar gelombang patologi negatif sambil menguatkan gelombang positif fisiologi yang membina aura sihat dalam organisma.

Rumusan ini adalah huraian ringkas bagi menghuraikan bagaimana BAE mampu untuk membiaskan dan meneuteralkan kesan radiasi dari telefon bimbit, gelombang elektrik dari pencawang utama atau komputer serta televisyen yang kini giat dijalankan oleh para saintis di seluruh dunia.


PENGESAHAN MENGENAI KANDUNGAN ANTIOKSIDA TINGGI OLEH FRIM




Nota :

Gejala kekurangan omega-3 termasuk keletihan, kering dan / atau gatal kulit, rambut dan kuku yang rapuh, sembelit, kemurungan, selsema yang kerap, penumpuan yang lemah, kurang ketahanan fizikal dan sakit sendi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.